فرماندار دهلران

مدیریت موج دوم بارش ها در دستور کار ستاد بحران است

مدیریت موج دوم بارش ها در دستور کار ستاد بحران است

مجید عسگری روز شنبه در سومین نشست ستاد بحران این شهرستان در سال جدید گفت:با توجه به موج دوم بارش ها اعضای ستاد بحران شهرستان ضمن امادگی لازم باید اطلاع رسانی به مردم،کشاورزان و گردشگران به جد دنبال کنند.


وی با اشاره به حجم بارش های موج اول و عملکرد مناسب ستاد بحران شهرستان افزود:نوع برخورد با بلایای طبیعی و مدیریت بحران نقش مهمی در کاهش آسیب ها و کمک رسانی سریع و بموقع دارد.


رئیس ستاد بحران شهرستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی برای 72 ساعت آینده گفت: بر اساس پیشی بینی هواشناسی و حجم بالای بارش ها در 72 ساعت آینده و احتمال سیل ،لذا اعضای ستاد بحران باید با آمادگی بیشتر و بهره گیری از همه ظرفیت ها تمهیدات لازم مد نظر قرار دهند.


عسگری گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان مدیریت ستاد بحران کشور باید تمام راه های منتهی به رودخانه ها که سیل در آنها جاری می شود توسط پلیس راهور مسدود و از تجمع مردم در کنار رودخانه ها ممانعت شود.


فرماندار دهلران با اشاره به سد میه و دویرج و رودخانه چیخاب در پائین دست سد کرخه گفت:باید به مردم در خصوص اسکان و حضور در کنار این مکان ها اطلاع رسانی و در صورت نیاز توسط نیروی انتظامی جلوگیری شود و اطلاع رسانی از طریق دهیاران نیز مکد نظر باشد.


وی از شهرداری ها خواست برای هرگونه شرایط بحرانی آمادگی لازم داشته و اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز را انجام و نیروی انتظامی در صورت ضرورت و اعلام ستاد بحران شهرستان در خصوص مسدود کردن راه های پر خطر و مسیر شرهانی و پشت سد دویرج با توجه به وضعیت فرا رو و تخلیه مردم از این مکان ها اقدام کند.


عسگری با اشاره به اینکه امامزاده سید فخرالدین در مجاروت رودخانه و امامزاده ابراهیم قتال نیز در مجاروت بند سنگی ملاتی است افزود:دستگاه های متولی در صورت نیاز زائران را از این مکان ها تخلیه و اطلاع رسانی لازم در دستور کار قرار دهند ضمن اینکه اطلاع رسانی به روستاهای در مجاروت رودخانه ها نیز انجام تا آمادگی لازم برای هر گونه شرایط بحرانی احتمالی را داشته باشند.


فرمانداران دهلران ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ماشین آلات شرکت های فعال در شهرستان از شهرداران خواست با بخش خصوصی در جهت استفاده از ماشین آلات آنها انعقاد قرارداد کنند تا در صورت نیاز از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.


رئیس ستاد بحران شهرستان گفت: در صورت شرایط بحرانی فرمانداری دهلران سخنگوی ستاد بحران است و اخباری که از طریق فرمانداری منعکس می شود موثق هستند و مردم به شایعات توجه نکنند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است