فرماندار ویژه دهلران:

جشنواره تئاتر شرهانی نماد جهاد هنرمندان در معرفی جانفشانی های مردم در دفاع مقدس است

جشنواره تئاتر شرهانی نماد جهاد هنرمندان در معرفی جانفشانی های مردم در دفاع مقدس است

 لطیف صادقی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شرهانی، اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر شرهانی نماد جهد و جهاد و جانفشانی جوانان هنرمندی است که در دهلران قهرمان مهد دلیران، در جنوبی ترین نقطه استان ایلام به دنیا آمدند و با صدای مهیب بمب و موشک و سوزه خمپاره و غرش هواپیما ها شب را به صبح رساندند و در دامن مادر و آغوش پدران و برادران رزمنده شان جنگ و آوارگی را تجربه و خون و خوف و خطر را با تپش قلب های کوچکشان احساس کردند و یواش یواش بزرگ شدند.

وی افزود: آنان اکنون در جوانی و میانسالی، راویان صادق و پرچم دار حماسه های جاوید ایرانیان در مرزهای صداقت و شرافت شده اند، از شرهانی قلب تپنده جبهه میانی، تا موسیان و دشت عباس و فکه و دهلران و چیلات و چنگوله و مهران و صالح آباد و میمک تا ایلام قهرمان گل های رنگارنگی کاشته و با دستان خالی، یک جشنواره شهرستانی در دهلران، را با زبان فصیح و بلیغ هنر فاخر نمایش به سطح استان، منطقه و کشور گسترش داده اند.

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: این هنرمندان پرآوازه دهلران امروز برای بین المللی کردن این جشنواره گام به گام به جلو می روند و با پای برهنه وزینب وار راوی حوادث کربلای ایران زمین شده اند.

صادقی گفت: آنان گاهی خنده را بر گوشه لبانمان می کارند و گاهی اشک را بر گونه هایمان جاری می سازند و همه ما به این مناسبت گرد هم آمده ایم که علاوه بر تکریم و تجلیل از خدمات و زحمات این عزیزان و هنرمندان مهمان از سراسر کشور به هیات داوران جشنواره و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان و اعضای انجمن نمایش خدا قوت بگوییم و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را به زیبا ترین شکل ممکن گرامی بداریم.

وی افزود: این جشنواره ها بهانه ای است تا در جهت ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت گام برداریم و به مناسبت فتح الفتوح آزادی خرمشهرها در کنار هم شادمان باشیم و بگوییم ما همه با هم هستیم و مستانه فریاد براوریم که اگر عزت و عظمت و اقتدار و افتخاری وجود دارد ناشی از وجود نازنین شهدا و ایثارگران و جانبازانی است که با چنگ و دندان از خرمشهر و آبادان و مهران و دهلران و قصر شیرین دفاع کردند و از جان شیرین خویش گذشتند و بسان مدال افتخار و لوح زرینی گردن آویز تاریخ ایران عزیز شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این مراسم، به حضور هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: به دهلران دیار دفاع مقدس و دیار مهربانی و دیار فتح المبین و محرم و شرهانی وشهدا خوش آمدید.

علی هوشمند افزود: شما از هنر خود برای شهدا استفاده کردید و این ستودنی است.

وی به اختتامیه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی اشاره و یادآور شد: این آغاز ایستگاه هفتمین جشنواره تئاتر شرهانی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تقدیر از فرماندار ویژه دهلران که خود از راویان پایمردی و روزهای دفاع مقدس هستند، ابراز کرد: از هم افزایی،تعامل و هماهنگی و حمایت شورای تامین دهلران،معتمدین و بزرگان و خانواده های معزز شهدا،امام جمعه دهلران و مسئولان در برگزاری این جشنواره ملی قدردانی می کنم.

وی افزود: از ۸ استان کشور ۱۰ اثر به جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی راه یافت که از میان این آثار یک اثر به جشنواره فجر و یک اثر نیز به جشنواره مقاومت راه خواهد یافت.

هوشمند با تقدیر از حیدر رضایی دبیر جشنواره تئاتر ملی شرهانی، خاطرنشان کرد: امسال توانستیم دبیر خانه دائمی تئاترشرهانی در دهلران را به همت فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مجلس و وزیر ارشاد راه ندازی کنیم که این کاری بزرگ و ارزشمند است.

 ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره کل هنرهای نمایشی کشور، حوزه هنری ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری ویژه دهلران، پتروشیمی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دهلران برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره با حضور هیئت داوران شامل میرطاهر مظلومی، اصغر خلیلی و شهرام نوشیر و مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیر کل و معاونان و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد ایلامی ایلام، رییس پتروشیمی، بزرگان طوایف کرد و لر و عرب دهلران، عموم مردم فرهنگ دوست و شهیدپرور دهلران و اصحاب فرهیخته رسانه استان در محوطه فرمانداری دهلران برگزار شد.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با حضور ۱۰ گروه نمایشی از ۸ استان کشور به میزبانی شهرستان دهلران از سوم تا پنجم خردادبرگزار شد.

برگزیدگان این جشنواره به جشنواره های فجر و مریوان و لاهیجان راه پیدا می کنند.

برپایی سیاه چادر و معرفی صنایع دستی شهرستان و غذاهای محلی از دیگر برنامه ها می باشد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است