استاندار ایلام:

پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

پتروشیمی دهلران در دولت سیزدهم ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

 حسن بهرام نیا روز جمعه در پایان نشست بررسی مشکلات پتروشیمی دهلران با حضور مدیران این شرکت و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: قبل از استقرار دولت سیزدهم پروژه پتروشیمی دهلران ۱۲ درصد پیشرفت داشت که در این دولت پیشرفت آن به ۵۰ درصد رسید که نشان دهنده کار جهادی در راستای تکمیل این مجموعه است.

وی تاکید کرد: در این نشست ضمن ملاقات با کارگران سخت کوش پروژه، مدیران فنی و نماینده های کارگران، صحبت های این عزیزان را در خصوص پیشرفت پروژه و مشکلات آن شنیدیم که نه تنها دغدغه کارگران این مجموعه بلکه دغدغه همه مسوولان استانی، مردم استان و دهلران است.

استاندار ایلام افزود: رئیس هیئت مدیره پتروشیمی و مدیران پتروشیمی دهلران در این نشست حضور داشتند و چند نفر از نماینده کارگران در جلسه مطالب خود را بیان کردند، همچنین بصورت تلفنی با حمیدی مدیرعامل پتروشیمی دهلران برای رفع دغدغه عزیزان تماس برقرار شد و مشکلی که در ارتباط با بیکار شدن جمعی از پرسنل زحمت کش و کارگران این مجموعه مطرح بود، با وی در میان گذاشته شد.

بهرام نیا اظهار کرد: خروجی این پیگیری ها به این انجامید که کارگران به کار خود مشغول شوند و اگر مدت زمانی هم بیکار شوند، نسبت به پرداخت حقوق آنها اقدام گردد و نهایت سعی و تلاش بر بازگشت کارگران است، اگر عده ای به هر دلیلی امکان جذب آنها فعلا فراهم نباشد حقوق و مزایای آنها پرداخت شود و این موضوع نیز باید مقطعی باشد و به کار خود برگردند.

استاندار ایلام با اشاره به فراز و فرود در پروژه های مختلف به ویژه پروژه های نفتی و پتروشیمی، تصریح کرد: مواقعی ممکن است افزایش کارگر با توجه به راندمان کار نیاز باشد و در مقطعی هم ممکن است کاهش کارگر داشته باشند که این موضوع امری طبیعی است.

وی به مشکلات پیش آمده در خصوص ال سی برای پروژه پتروشیمی دهلران اشاره و اضافه کرد: این مشکلات مربوط به بانک مرکزی است که قرار بود بصورت حواله ای خرید تجهیزات از کشورهای اروپایی انجام گیرد، با توجه به تصمیمات این جلسه مقرر شد کارگران به کار خود مشغول و اگر فاصله ای در برگشت به کار آنها حاصل شد تا زمان برگشت حقوق و مزایای آنها پرداخت شود.

بهرام نیا با تقدیر از پیگیری امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران برای دغدغه کارگران، افزود: پیگیری ها از سه روز پیش و از طریق تماس با عبدالحسین بیات، مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و حمیدی مدیرعامل پروژه پتروشیمی دهلران انجام و قول دادند مشکل حل شود، اما با توجه به نگرانی های کارگران، شخصا به پروژه آمدم و بی شک پیگیر مشکلات هستم.

وی به اشتغال شرکت های نفت و گاز پتروشیمی در استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته پنج هزار و ۲۰۰ شغل از سهم ۱۷ هزاری اشتغال استان در حوزه نفت و گاز در استان بوده که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام با قول این وعده که هفته آینده از طریق معاون اول رئیس جمهور یا وزیر کشور رفع مشکل پتروشیمی دهلران را پیگیری می کند، تصریح کرد: مسایل توسعه ای و مدیریتی را در نظر داریم و به فکر ایجاد صنایع پائین دستی پتروشیمی هستیم و در استان ایلام اگر ظرفیت های نفت و گاز را بالفعل کنیم، توان پارس غربی را داریم.

فرماندار ویژه دهلران نیز در پایان این نشست از دغدغه استاندار در خصوص پیگیری مسایل و موضوعات پتروشیمی دهلران قدردانی و گفت: استاندار ایلام در این مدت با مجموعه نهاد ریاست جمهوری و صندق بازنشستگی و سایر متولیان پیگیری های لازم را انجام و با جدیت ورود کردند.

لطیف صادقی افزود: مسئولان دولت سیزدهم روز تعطیل و غیر تعطیل برای پیگیری مسایل و مشکلات مردم ندارند و با روحیه انقلابی و کار جهادی پای کار هستند، امروز هم استاندار، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران ستاد استانداری برای گره گشایی از مشکلات پتروشیمی دهلران جلسه ای در محل پروژه تشکیل و پیگیر دغدغه های مردم شهرستان و کارگران هستند.

امام جمعه دهلران نیز با اشاره به پای کار بودن مسئولان استانی در موضوع پروژه پتروشیمی دهلران و تقدیر از احساس مسئولیت و پیگیری های مجدانه استاندار ایلام و همکاران و فرماندار ویژه دهلران گفت: شرکت های مستقر در پتروشیمی دهلران، لازم است که تسویه افراد را ندهند تا مشکلات حل و آرامش شغلی برای افراد فراهم شود و از طرفی مسئولان پیگیر مشکلات ارزی و ریالی پروژه هستند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی خاطرنشان کرد: مسئولان استان امروز بخاطر رفع دغدغه کارگران پتروشیمی و خانواده های آنان اینجا هستند و انشاالله با توجه به پیشرفت و سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه، بحث تعطیلی آن منتفی بوده و اگر مشکلاتی وجود دارد همه مسئولان اعم از مسئولان استانی و کشوری پیگیر رفع آن هستند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است