در سومین روز هفته دولت انجام شد

بهره برداری و کلنگ زنی 10 پروژه در دهلران با حضور جمعی از مدیران کل استان

بهره برداری و کلنگ زنی 10 پروژه در دهلران با حضور جمعی از مدیران کل استان

لطیف صادقی با اشاره به اینکه  480میلیارد ریال پروژه در بخش مرکزی بهره برداری وکلنگ زنی  شدگفت: این پروزه ها در حوزه مسکن مهر و گاز رسانی و پروژه های کشاورزی و آموزشی هستند.

وی افزود: این پروژه ها نقش موثری در توسعه و پیشرفت بخش مرکزی دارند.

فرماندار ویژه دهلران تولید خوراک دارم،پرواربندی،گردشگری،طرح هادی،چمن های مصنوعی در حوزه آموزش و پرورش، بهره برداری از واحدهای  مسکن مهر و گاز رسانی را از جمله این پروژه های برشمرد.

وی افزود: امروز به همت دولت گاز رسانی به دورترین روستاها هم انجام شده است و برای گاز رسانی به دو روستای کاور و هاویان در بخش مرکزی 80میلیارد ریال هزینه شده است.

صادقی به ضریب صد در صدی گاز در شهرها اشاره و افزود: صد درصد  روستاهای شهرستان نیز از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی همچنین به بهره برداری از سه طرح آبیاری در ین شهرستان همزمان با سومین روز از هفته دولت در بخش دشت عباس اشاره و گفت: برای این طرح ها نیز در مجموع 70میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار ویژه دهلران با تقدیر از زحمات مدیران شهرستان افزود: در مجموع در سومین روز از هفته دولت 10 پروژه در بخش مرکزی و دشت عباس بهره برداری شد که 550میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

کارخانه یخ شهرستان مرزی دهلران در آیینی و با حضور فرماندار دهلران و مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به بهره برداری رسید.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: این واحد یخ‌سازی بنا به نیاز شهرستان در زمینی به گستره ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع و با زیربنای ۷۰۰ متر احداث شده است.

رضا محمد رحیمی افزود: برای احداث این پروژه اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه این واحد یخ سازی روزانه قادر به تولید روزانه هزار قالب یخ در روز است، یادآور شد: میانگین سالانه این کارخانه در طول سال پنج هزار ۵۰۰ تن قالب یخ است.

محمد رحیمی تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

شهرستان گرمسیری دهلران در مجاورت استان خوزستان و در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

۱۱۷ میلیارد ریال برای ساخت ۴۸ واحد مسکن مهر دهلران هزینه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: اعتباری معادل ۱۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت ۴۸ واحد  مسکن مهر دهلران هزینه شده است.

نورالدین الیاسی در آئین بهره برداری از واحدهای مسکن مهر دهلران بیان کرد: پروژه ۴۸ واحدی مسکن مهر مشاغل شماره ۱۰ واقع در فاز ۲ مسکن مهر شهرستان دهلران سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

وی از بهره برداری این واحدها خبرداد و افزود: تسهیلات پرداختی دولت به هر عضو ۴۵۰ میلیون ریال و جمع کل ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: تسهیلات پرداختی مسکن و شهرسازی به هر عضو ۱۰۰ میلیون ریال و در مجموع چهار میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده است.

الیاسی یادآور شد: سرمایه،آورده و مشارکت هر عضو یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و جمع کل ۹۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سه طرح  آبیاری بارانی در دهلران همزمان با سومین روز از هفته دولت بهره برداری شد

آذرنوش عموزاده اظهار کرد: این طرح ها در مجموع در سطح ۱۱۲هکتار از اراضی کشاورزی دهلران در بخش دشت عباس هستند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها در مناطق ابوغویر،خیبر و سپتون بخش دشت عباس اجرا شده اند افزود: در مجموع ۷۰میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به دو طرح تولید خوراک دام دهلران و پرواربندی هم اشاره گفت:برای این دوپروژه نیز در مجموع ۱۴۰میلیارد ریال هزینه شد.

عموزاده اظهارکرد:در هفته دولت ۵پروژه کشاورزی در دهلران با هزینه ۲۱۰میلیارد در دهلران مورد بهره برداری قرار گرفتفرماندار ویژه هم دهلران را قطب کشاورزی استان برشمرد و افزود:سالانه نیمی از محصولات استان در دهلران تولید می شود.

لطیف صادقی گفت:دهلران در تولید گندم و کلزا دارای جایگاه ویژه در استان و کشور است.وی به سرمایه گذاری های دولت در بخش کشاورزی این شهرستان اشاره و افزود:این سرمایه گذاری ها منجر به افزایش سطح زیرکشت،تولید و اشتغال شده است.

صادقی اظهار کرد:ارزش محصولات کشاورزی دهلران در سال ۶۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

همچنین فرماندار ویژه دهلران و معاونین و مدیر کل جهاد کشاورزی استان و مدیر کل تعاون استان و مدیر عامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان شهرستان در سومین روز از هفته دولت  با امام جمعه دهلران دیدار کردند

امام جمعه دهلران با تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت:از خدمات همه دستگاه ها در اربعین تقدیر و خواستار رعایت انصاف در توزیع بودجه های اربعین هستیم.

موسوی از فرماندار ویژه دهلران وخادمان دولت در شهرستان قدردانی و افزود:توجه به رفع مشکلات کشاورزان ویژه مد نظر باشد.

وی گفت: توجه به راه ها ،کشاورزی و صنایع تبدیلی،ایجاد اشتغال در شهرستان و رفع مشکلات جامعه کارگری و توجه به امامزاده ها توسط اوقاف مد نظر باشد.

دکتر صادقی در این دیدار با تبریک هفته دولت گفت:دهلران بواسطه ظرفیت های آن مورد توجه نظام و دولت است.

فرماندار ویژه دهلران افزود:سرمایه گذاری های خوبی در این شهرستان انجام و در دست اقدام است و روند توسعه شهرستان تسریع شده است.

در این دیدار مدیر کل جهادکشاورزی،مدیرعامل شرکت گاز استان،مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی نیز گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کردند.

غبار روبی گلزار شهدا  در دهلران از دیگر برنامه های سومین روز از هفته دولت بود که با حضور فرماندار ویژه دهلران و جمعی از مدیران کل استانی انجام شد.

مسئولان دهلرانی به اتفاق جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سومین روز از هفته دولت گلزار شهدا را غبار روبی و عطر افشانی و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام  کردند.

دکتر صادقی در این آئین  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر گفت: شهدا الگو هستند و برای حفظ وطن جان خود را فدا کردند و شهیدان رجایی و باهنر هم الگوی خدمتگزاری هستند که مدیران باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی به سرمایه گذاری های دولت در دهلران هم اشاره و افزود::قدر دان این خدمات هستیم و توجه به راه های دهلران از مطالبات مردم است

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است