استاندار ایلام

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

 "حسن بهرام نیا"  در بازدید از موکب مرکزی شهر دهلران اظهار کرد: در پایان روزهای پیش رو به اربعین هستیم، مواکب منتهی به مرز مهران به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات رسانی هستند.

وی افزود: هم اکنون موکب پایداری در دهلران ایجاد شده است که در مقایسه با سایر نقاط از امکانات بسیار خوبی از جمله سرویس های بهداشتی و دوش حمام برخوردار است و در یک محوطه بسیار وسیعی در دو طرف جاده هم رفت و هم برگشت ایجاده شده است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه غرفه های صنایع دستی شهرستان دهلران نیز در کنار موکب ایجاد شده است، ادامه داد: مردم و مسئولان شهرستان دهلران با همه داشته های خود برای تکریم و خدمت رسانی به زوار پای کار هستند.

 

وی عنوان کرد: هم اکنون تردد بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ تردد از مرز مهران ثبت شده که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رفت و مابقی مربوط به برگشت زائران بوه است.

استاندار ایلام اضافه کرد: یکی از راههای منتهی به مرز مهران که شاهد تردد زائران است همین راه دهلران به مهران است، بنا است این جاده را به چهارخطه ارتقا دهیم.

وی بیان داشت: هم اکنون ۵۰ کیلومتر از این جاده از اندیمشک به دهلران و دهلران به مهران در دست اقدام است، مابقی ۱۲۰ کیلومتر نیز به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

۶۰ درصد تردد زوار اربعین کشور از مرز مهران صورت می گیرد.

بهرام نیا گفت: از ستاد اربعین شهرستان، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی،هلال احمر، بهداشت و درمان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و راهور که این امکانات را فراهم کرده اند قدردانی می شود و امیدواریم با تامین اعتباری که برای سال آینده پیش بینی شده، سایت جدید اربعین دهلران به سمت یک مکان دائمی و ثابت برای خدمت به زوار مورد استفاده بهتر و بیشتر قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران در این دیدار هم با تقدیر از حمایت های استاندار در موضوع اربعین گفت: توجه به تکمیل زیرساخت های سایت جدید اربعین از مطالبات جدی است که امیدواریم بیش از پیش مورد عنایت و توجه استاندار محترم قرار گیرد.

"لطیف صادقی" اظهار کرد: این سایت در سه و نیم هکتار در مسیرهای رفت و برگشت زوار طراحی شده و خیلی از زیرساخت های ان فراهم شده و امروز موکب ها در این سایت مشغول خدمت به زوار هستند ولی تکمیل و توسعه آن نیازمند اعتبار است.

امام جمعه دهلران هم از حضور استاندار در این شهرستان و بازدید از موکب مرکزی قدردانی و گفت: توجه به امکانات روشنایی، سرمایشی و زیرساختی ۶۰موکب این شهرستان یک ضرورت است که نیازمند اعتبارات است.

حجت الاسلام " سید محسن موسوی" افزود: با توجه به حجم تردد زوار اصفهانی از این مسیر نیاز است استان اصفهان بعنوان استان معین برای دهلران در موضوع اربعین در نظر گرفته شود.

وی گفت: بنیاد مستضعفان،فرمان اجرایی امام راحل و استان قدس رضوی به دهلران توجه ویژه کنند.

 بازدید از روند خدمات رسانی موکب ها در دهلران، غرفه های صنایع دستی، چادرهای عشایری ،شبکه بهداشت و درمان و غرفه های پیروان شهدا و سایر غرفه ها و دیدار با زوار و اطلاع از روند خدمات رسانی از دیگر برنامه های استاندار در دهلران بود.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است