فرماندار ویژه دهلران

جوانان موتور محرکه نظام در راستای توسعه و پیشرفت هستند

جوانان موتور محرکه نظام در راستای توسعه و پیشرفت هستند

"لطیف صادقی"  در نشست با جوانان دهلران با حضور مشاور استاندار ایلام در امور جوانان، اظهار کرد: مسئولان پذیرای شنیدن مسائل و مشکلات جوانان هستند و به طور قطع سرمایه‌گذاری برای جوانان به معنای ساختن آینده کشور است.
 
وی یکی از اهداف این جلسات را شنیدن حرف‌های جوانان و مشکلات آنان و از طرفی آشنا کردن این نسل با اهداف و دستاوردهای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: مطالبات جوانان در حوزه‌های مختلف را باید بر اساس اولویت‌ها با برنامه ریزی دنبال کرد.
فرماندار ویژه دهلران به برگزاری انتخابات در کشور اشاره و گفت: جوانان نقش مهمی در حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای دارند و امروز در این شرایط، بایستی با انسجام و آگاهی در امر مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو نقش آفرینی کنند.
وی به وسعت، جمعیت و ظرفیت‌های شهرستان و پنج بخش این شهرستان و اقوام کرد، لُر و عرب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: همه این اقوام در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند و در صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌ها همیشه پای کار بوده و هستند.
صادقی دهلران را پیشانی اقتصادی استان دانست و گفت: در کنار این ظرفیت‌ها، اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری‌ در این شهرستان انجام شده ولی محرومیت‌هایی هم وجود دارد.
فرماندار ویژه دهلران یادآور شد: توجه به امکانات تفریحی و توریستی در این شهرستان با توجه به گرمسیری بودن منطقه، از جمله مهم‌ترین ضرورت‌های دهلران به شمار می رود و در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برای توسعه فضاهای تفریحی در شهرستان چاره‌اندیشی کرد.
وی بر ضرورت توجه به عمران شهری دهلران با توجه به کمبود منابع تاکید کرد و گفت: لازم است که ردیف اعتباری از طریق استانداری برای جوانان، نشاط، ورزش، پارک‌ها و فضاهای سبز این شهرستان در نظر گرفته شود.
فرماندار ویژه دهلران تصریح کرد: در همین فصل شاهد حضور کاروان راهیان نور در شهرستان هستیم و باید فضایی برای اردوهای جوانان شهرستان برای بازدید از پروژه‌ها فراهم شود.
وی به چهارخطه کردن مسیر دهلران به مهران، اندیمشک و فعالیت پروژه‌ها در این ۲ سال اشاره و گفت: در مسیر دهلران به مهران سه پیمانکار و در مسیر دهلران به اندیمشک هم سه پیمانکار مشغول هستند و تعریض پل‌ها در حال انجام است.
صادقی پتروشیمی دهلران را از دغدغه‌های مسئولان و مردم دهلران دانست و تاکید کرد: در این زمینه باید فعالیت‌های آن از سر گرفته شود و امیدواریم در سفر ریاست محترم جمهوری به استان مشکل این پروژه مرتفع و شاهد کار و فعالیت جوانان و اشتغال آن‌ها در این پروژه باشیم.
وی گفت: توسعه فضاهای ورزشی شهرستان و تعمیر و تجهیز و تامین امکانات آنها از ضرورت‌هاست تا جوانان و نوجوانان ما در این عرصه مشکلات کمتری داشته باشند.
مشاور استاندار ایلام در امور جوانان نیز در این نشست، لازمه ایفای نقش اجتماعی نسل جوان در جامعه اینکه استعدادهای خود را بروز و در جامعه نقش‌آفرین باشد.
"مرتضی سبزی" گفت: پویایی نسل جوان، روحیه مطالبه‌گری توام با قانون‌گرایی جوانان و نوجوانان دهلرانی مثال زدنی است.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: نقش جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب راهبردی است و جوانان در این راستا نقش بزرگی بر عهده دارند، جوانان دهلرانی خیلی خوب به این مهم توجه دارند.
مشاور استاندار در امور جوانان به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری و به نقش‌آفرینی جوانان در این عرصه اشاره و گفت: جوانان باید به نقش خود در این عرصه عمل و پیشرو باشند و هر کدام از جوانان در این ایام باقی مانده تا انتخابات، بهترین ایده برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ارائه دهند تا در راستای عملیاتی کردن آن ایده اقدام شود.
وی ارتباط با مردم و جوانان و اقشار مختلف جامعه را لازمه برنامه‌ریزی‌ها و داشتن آمارهای دقیق از مطالبات و خواسته‌های آنان ذکر کرد و افزود: دهلران مهد پرورش نخبگان است و جوانان دهلرانی امروز در همه عرصه‌ها استعدادهای خود را بروز داده‌اند و مطالبات مطرح شده از سوی این قشر را پیگیر خواهیم کرد.
سبزی به ظرفیت ها و سرمایه گذاری ها در دهلران توسط دولت هم اشاره و گفت: دهلران در آینده یکی از استراتژیک ترین شهرستان‌های استان است.
وی به سفر وزیر کشور به دهلران و پیگیری در خصوص پتروشیمی دهلران اشاره و گفت: بی‌شک این پروژه فعال خواهد شد.
سبزی به بحث اشتغال و جوان گرایی در ادارات اشاره و اظهار کرد: تمرکز روی مهم‌ترین موضوعاتی خواهیم کرد که مطالبه بیشتر جوانان و نوجوانان است و آنها را ویژه پیگیری می‌کنیم و بام دهلران از مطالبات شما جوانان و نوجوانان است و تلاش می شود این را منعکس کنیم.
مشاور استاندار ایلام در امور جوانان بر لزوم پیگیری برای برگزاری اردوهای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: وظیفه ما پاسخگویی، روشنگری و پیگیری این مطالبات است و بی‌شک در کنار شما خواهیم بود و دغدغه‌های شمارا منعکس و با برنامه ریزی دنبال خواهیم کرد.
سبزی یادآور شد: هدف و برنامه‌های ما دیدار چهره به چهره و برنامه‌ریزی بر اساس این دیدارها و مطالباتی است که از زبان جوانان و نوجوانان می‌شنویم و البته بانک اطلاعاتی جوانان و نوجوانان در استان را بروز رسانی خواهیم کرد.
این نشست با حضور فرماندار ویژه دهلران، مشاور محترم استاندار در امور جوانان، مدیر اداره ورزش و جوانان، مشاورین جوان و فرهنگی و اجتماعی فرماندار و جمع زیادی از جوانان و نوجوانان شامل برادران و خواهران برگزار شد.
در این نشست جوانان دهلرانی به بیان نظرات، پیشنهادات، راهکارها و مشکلات خود پرداختند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است