رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

۵۵ درصد اعتبار تزریق شده به ایستگاه پمپاژ برتش در این دولت بوده است

۵۵ درصد اعتبار تزریق شده به ایستگاه پمپاژ برتش در این دولت بوده است

 امین دوست محمدی در جریان بازدید فرماندار ویژه دهلران وسرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان و مجریان این پروژه و نشست بررسی مشکلات آن  گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم بحث رفع تنش آبی و منابع پایدار آب است که در حوزه کشاورزی در دو سناریو در استان پیگیری می شود .
وی گفت:بحث اول سامانه گرمسیری است که از عنایات رهبری به استان می باشد که قطعه چهارم ان تکمیل شده است و با تامین اعتبار ۱۲ هزارمیلیارد ریال به سرانجام می رسد.
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان افزود:در بحث پمپاژهای آب در استان نقشه راه تعریف شده و در  حوزه کشاورزی استان ۲۵ ایستگاه  پمپاژ می باشد که  یکی از آنها پمپاژ برتش دهلران است.
دوست محمدی اظهار کرد:تکمیل عملیات اجرایی این پروژه طولانی شده است و تا کنون ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار به آن تزریق شده که ۵۵ درصد این اعتبار در این دولت تامین شده است.
وی افزود:مجموع فاز اول ودوم این پرژه دوهزار هکتار اراضی تحت پوشش دارد که در فاز دوم خرید و تجهیز پمپ ها و موتورها و توزیع شبکه برق باید انجام شود.
رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گفت: در فاز اول این پروژه یکهزار هکتار برای سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان  آماده بهره بردای است.
دوست محمدی تصریح گرد:منابع استانی این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال بوده است که ۲۵۰ میلیارد ریال آن  قبلا تزریق شده و ۷۰ میلیارد ریال در حال تخصیص اعتبار است وتلاش می شود با عنایت دولت سیزدهم  و تکمیل این پروژه مردم از مزایای آن برخوردار شوند.
فرماندار ویژه دهلران خواستار تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ برتش شد و گفت:این پروژه نقش موثری در تولید و اشتغال و افزایش سطح زیر کشت دارد.
لطیف صادقی افزود:این ایستگاه ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و با اقدامات انجام شده در این دولت  و بهره برداری از ففاز اول آن، یک هزار هکتار از اراضی دیم دهلران به آبی تبدیل  وپنج هزار تن به تولیدات شهرستان افزوده می شود.
وی با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه اظهار کرد:  ۲۵ کیلومتر طول خط انتقال برق پروژه ایستگاه پمپاژ برتش است که 15 کیلومتر این مسیر یعنی ۶۰ درصد عملیات برق رسانی انجام  و خوشبختانه با همکاری  و تعامل مردم مشکلات معارضین برای ادامه خط انتقال برق رفع شده است و با تخصیص اعتبار برق رسانی آن تکمیل می شود.
فرماندار ویزه دهلران به تسریع در فعالیت پروژه سد میمه که شش هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی تحت پوشش دارد اشاره و افزود: تا کنون 19 هزار میلیارد ریال  از صندوق توسعه ملی به این پروژه  تزریق شده است که  در صورت بهره برداری روند کشاورزی منطقه را متحول خواهد کرد.
 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان حشمت عزیزان
در این دولت 35هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به سیستم های مختلف آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
حشمت عزیزان هم در بازدید از ایستگاه پمپاژبرتش و نشستی در این خصوص گفت:دهلران قطب کشاورزی استان است و ارزش تولیدات آن سالانه بالغ بر 60هزار میلیارد ریال ریال می باشد
وی با اشاره به اینکه تا کنون از طرح 50هزار هکتاری آبیاری زهکشی  رهبری در این شهرستان 41هزار هکتار اجرایی شده است افزود:60هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به شبکه های آبیاری نوین مجهز شده و طرح سامانه گرمسری در سطح چهار هزار و 528 هکتار در منطقه در حال اجرا می باشد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان  با اشاره به اینکه در سال های اخیر 35هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران به سیستم های مختلف آبیاری تحت فشار تجهیز شده است،اظهار کرد:سال گذشته 230هطازتن گندم دز این شهرستان برداشت شد که رتبه بالایی در بین شهرستان های کشور به خود اختصاص داد.
عزیزان اظهار کرد: سال گذشته از دوهزار و 500هکتار اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان 5هزار و 466 تن کلزا برداشت شد و امسال با عنایت دولت و ترویج همکاران و تلاش کشاورزان این سطح با افزایش سه برابری به 7هزار و 500هکتار افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: در شهرستان دهلران به دنبال کاشت محصولات کم آب بر و اصلاح الگوی کشت برای خارج شدن از تک کشتی در این شهرستان می باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است