مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان

710میلیارد ریال برای احیای صنایع،خدمات و کشاورزی در استان هزینه می شود

710میلیارد ریال برای احیای صنایع،خدمات و کشاورزی در استان هزینه می شود

نورالدین الیاسی در یازدهمین نشست  هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان که در شهرستان دهلران برگزار شد گفت: 710میلیارد ریال  در نهضت احیا شامل صنایع،خدمات و کشاورزی در استان وجود دارد و 200میلیارد ریال از این اعتبار به طرح ها پرداخت شده است و البته  طرح های نیمه فعال و راکد هم از نعمت این طرح بهره مند هستند.
وی دهلران را یکی از شهرستان های اقتصادی،صنعتی و کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه کاری دستگاه های عضو این نشست در شهرستان دهلران است
وی انسجام بخشی و هدایت نیروی کار را یکی از وظایف اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی برشمرد و گفت:بسیج همه دستگاه های اجرایی  استان ونقش آفرینی آنها در زیست بوم اشتغال می باشد
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان  با اشاره به کسب رتبه اول استان در سال گذشته در خصوص ثبت سامانه رصد اظهار کرد:امسال سهم استان در سامانه ملی رصدهشت هزار و895 نفر می باشد که تاکنون بیشاز 11هزار و 700 ثبت اشتغال در این سامانه از سوی دستگاه های اجرایی استان واز رشد 33 درصدی برخوردار می باشد و این ناشی از تاکید استاندار محترم مبنی بر مشارکت همه دستگاه ها در تحقق این مهم در استان می باشد.
الیاسی با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا کنون 95میلیارد ریال پرداخت شده است
وی توسعه صنعت و رفع موانع تولید از دیگر اقدامات برشمرد و گفت:توسعه و تقویت و توانمند سازی تعاونی ها وتوجه به تعاونی های مرز نشینان از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت در استان می باشد که در کانون توجه هستند.
وی با اشاره به اینکه در استان 76هزار نفر مشمول قانون کار داریم،افزود:در این دولت بیش از 10 هزار بیمه شده اصلی در حوزه کار و کارگری که رابطه مزدی دارند به بیمه شدگان ما اضافه شده است
فرماندار ویژه دهلرن هم  به ظرفیت های این شهرستان  در حوزه های مختلف اشاره و گفت:متناسب با این ظرفیت ها سرمایه گذاری هایی انجام و در دست اقدام است.
لطیف صادقی  به مسایل و مشکلات جامعه کارگری اشاره و افزود:۱۵ هزار نیروی کارگری بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان اعم از بومی و غیر بومی وجود دارد.
وی بر ضرورت توجه به قشر زحمت کش کارگری تاکید کرد و افزود:باید سعی شود مسایل کارگری را با سرعت و دقت مد نظر قرار گیردوی تاکید کرد:ارتقا درمانگاه تامین اجتماعی در دهلران از ضرورت ها می باشد که امیدواریم مورد عنایت قرار گیرد و این نشست مصوبات خوبی برای شهرستان داشته باشد.
صادقی بر ضرورت بررسی همه جانبه مسایل و موضوعات شهرستان با توجه به وظایف دستگاه های عضو این نشست تاکید کرد و گفت: این نشست باید خروجی مثبت،قابل لمس،مفید و موثر در شهرستان داشته باشد.
**مدیر کل بهزیستی استان
رشد 50درصدی تسهیلات اشتغال در بهزیستی استان ایلام
حسین نور علیوند در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دهلران گفت: سهم تسهیلات اشتغال امسال  استان دو هزار و 380میلیارد ریال می باشد که نشان از رشد ۵۰ درصدی دارد.
وی گفت:در خصوص نهضت ملی مسکن  تعداد ثبت نامی ها  در استان یکهزار و 167 مورد می باشد که تاکنون   واحد ازآنها ۳۴۰ تحویل  و از این تعداد  ۳۴ واحد سهم دهلران بصورت خود مالکی بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان  با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی و تامین آتیه محدودیت خاصی ندارد  و مددجویان بصورت خویش فرمایی می توانند برای بیمه اقدام کنند،اظهار کرد بهزیستی سهم آنها را پرداخت خواهد کرد.
نورعلیوند  با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان افرد پشت نوبت مستمری نداریم، افزود: در این دولت هم شاهد افزایش 200 درصدی  مستمری برای مددجویان  از سال گذشته هستیم و هم  شاهدافزایش سهم مسکن برای مددجویان هستیم بطوریکه خانوارهای دارای دو عضو معلول وساکن روستا یک میلیارد و 500میلیون ریال  بلاعوض و در شهر دو میلیارد و 500میلوین ریال دریافت می کنند.
وی با اشاره به افزایش خدمات دولت به خانواده های دارای معلول گفت: رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز مددجویان از دیگر خدمات می باشد  البته به شرط  رعایت الگوی مصرف که در این زمینه باید خانوارها دقت کنند تا از مزایای این طرح بهره مند شوند.
مدیر کل بهزیستی استان هدف دولت را  توانمند سازی جامعه هدف ذکر کرد و گفت:در این زمینه موضوع بیمه،مسکن و اشتغال را دنبال می کنیم و با برنامه ریزی این موضوع  را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان
آمار بیمه اجباری در این دولت 17 درصد و میانگین رشد کارگاه ها 10 درصد در استان افزایش دارد
علی اشرف تاوانی هم در این نشست با اشاره به اینکه  جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی  در دهلران 51هزار نفر می باشد گفت: 74 درصد جمعیت شهرستان دهلران از نعمت بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند
وی با اشاره به افزایش 17 درصدی بیمه اجباری در استان در این دولت  گفت:تعداد بیمه شدگان شاغل در شرکت ها و دستگاه های دهلران 17 هزار نفر است  و این آمار تا قبل از این دولت 9 هزار و400 نفر بوده است در این دولت قریب 7هزار و 500نفر به آمار بیمه اجباری شهرستان افزوده شده است که 46 درصد رشد داشته است
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان  گفت:تعداد کارگاه های فعال در استان  تا سال 1400 قریب یکهزار و 100 کارگاه بوده که در این دولت 300کارگاه به آنها افزوده شده است و میانگین رشد ما در حوزه کارگاه ها در استان قریب 10 درصد بوده که  در دهلران 22 درصد رشد داشته است
تاوانی  یادآور شد:تعداد بازنشستگان در این دو سال اخیر در دهلران یکهزار و 570نفر  بوده که ماهیانه 110میلیارد ریال مستمری و حقوق بازنشستگی  به آنها پرداخت می شود
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان هم گفت:۳۸ کلینیک وپارا کلینیک در دهلران طرف قرارداد داریم و30میلیارد ریال  در ماه  از خدمات است که  خدمات ارائه می دهیم.
هادی صبور  به 96 پزشک عمومی در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دهلران اشاره و افزود: یکهزار و 477 خدمات رایگان امسال داشتیم که رشد ۳۵ درصدی نسبت به پارسال دارد.
عباس آئینی رئیس شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون استان ایلام هم گفت: در یکسال گذشته در شهرستان دهلران ۱۶  میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی،تسهیلات بندالف تبصره۱۸ مبلغ 153میلیارد ریال و  بهزیستی ۲۰ میلیارد ریال پرداخت گردید.
مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: از ابتدای امسال تا نیمه بهمن ماه  بیش از 50میلیارد ریال  تسهیلات اشتغال در حوزه کشاورزی، صنایع دستی ، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است.
 مرتضی دالوند   گفت:اعتبار پرداختی صندوق کارآفرینی امید شهرستان دهلران طی دو سال اخیر نسبت به چهار ساله دوم دولت قبل بیش از پنج برابر شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است