معاون سیاسی استاندار ایلام

56 طرح در دهلران بهره برداری و کلنگ زنی شد

56 طرح در دهلران بهره برداری و کلنگ زنی شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام در آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های دهه فجر در دهلران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد، ۳۵ پروژه افتتاح و ۲۱ پروژه کلنگ زنی می شود.
وی با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال برای پروژه های دهه فجر در دهلران هزینه شده است، گفت: این پروژه ها در مجموع بیش از ۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.
حسنی دهه فجر را فرصتی برای تبیین دستاوردهای نظام و دولت در همه زمینه ها برشمرد و افزود: جهاد تبیین یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مسئولان باید در راستای تحقق آن و بیان عملکرد نظام و دولت بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: کلنگ زنی واریانت سنگر نادر با ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار، طرح های اشتغالزایی با تسهیلاتی بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال، بهسازی سایت معابر مسکن مهر دهلران با ۲۳۰ میلیارد ریال، طرح های صنعتی ۲۳۰میلیارد ریال و طرح های ارتباطاتی با ۱۴۰ میلیارد ریال از مهمترین این پروژه هایی بود که امروز در دهلران به بهره برداری رسید.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: در این سفر هم به صورت نمادین ۵ پروژه شامل پنل های خورشیدی تولید برق، سکوهای طبیعت گردی و روشنایی مسیر آبگرم، زمین چمن مصنوعی مدارس، مدرسه روستایی «عین صوله» و فیدر برق دشت عباس بهره برداری و سه پروژه واریانت سنگر نادر، بازارچه صنایع دستی و آماده سازی معابر مسکن مهر کلنگ زنی شد.
غبار روبی و دیدار با خانواده شهدا، حضور در آیین مهمانی لاله ها و بازدید از مسیر چهار خطه دهلران به اندیمشک از دیگر برنامه های سفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام به دهلران بود.
********شرح گزارش سفر معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار ایلام به شهرستان دهلران
معاون سیاسی استاندار ایلام  برای بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر وارد دهلران شد
محمد سبحان حسنی و جمعی از مدیران کل استانی در هشتمین روز از دهه فجر برای بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر و همچنین بازدید از چند پروژه و ادای احترام به شهدا و دیدار با خانواده شهدا وارد دهلران شد.وی در بدو ورود به دهلران مورد استقبال امام جمعه و فرماندار ویژه دهلران و معاونین و جمعی از مسئولان شهرستان قرار گرفت.
با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و همراهان واریانت سنگر نادر کلنگ زنی شد.
معاون سیاسی استاندار با تبریک دهه فجر گفت:برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه ها در دهلران هستیم و چهار خطه کردن مسیر دهلران به مهران از مطالبات مردم است و این پروژه شروع شده است
محمد سبحان حسنی پوشش تلفن و اینترنت را از مطالبات روستای سنگر نادر ذکر کرد و افزود:۳۵ میلیارد ریال برای جا نمایی سایت همراه اول در روستا پیش بینی شده و ظرف ۴ ماه آینده بهره برداری می شود.
 فرماندار ویژه دهلران گفت: این واریانت بطول ۴کیلومتر با اعتبار ۵۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بهره برداری شد.
لطیف صادقی افزود:این پروژه نقش موثری در حذف نقاط حادثه خیز و ایمن سازی راه ها و تعریض مسیر دهلران به مهران دارد.
وی اظهار کرد:پنج نقطه حادثه خیز در شهرستان شناسایی که دو نقطه اصلاح و دو در دست اصلاح و یکی بهره برداری شده است.
حجت الاسلام موسوی امام جمعه دهلران هم از اقدامات در حوزه راه های شهرستان قدر دانی کرد.
با حضور معاون سیاسی استاندار ایلام از ۶۵ طرح پنل خورشیدی تولید برق  در روستاهای شهرستان بهره برداری شد.
حسنی معاون سیاسی استاندار ایلام گفت:برای این طرح ها در مجموع ۹۱ میلیارد ریال از محل تسهیلات  تبصره ۱۸ با همکاری شرکت برق و مساعدت بانک ملی برای خانوارهای تحت حمایت امداد اجرایی شده اند.
وی  گفت:از این تعداد ۳۴ طرح در بخش مرکزی و ۳۱  طرح در بخش های موسیان و دشت عباس هستند.
معاون سیاسی استاندار ایلام افزود:این طرح ها در مجموع  ۳۲۵ کیلووات برق وارد مدار خواهند کرد.وی به اشتغالزایی و کمک این طرح ها به معیشت خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اشاره و گفت:در این دولت خدمات زیادی و بویژه در روستاها انجام گرفته است.حسنی گفت:این پروژه ها به تولید برق کمک می کندو خواستار توسعه طرح در دهلران هستیم.
ناصری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هم گفت:هزار  پنل پشت بامی با  ۱۳۰۰ میلیاردریال تسهیلات  در استان در دستور کار است و بحث های فنی با شرکت برق و اشتغال دارندوی کارکرد این پنل ها در تولید برق می باشد  و مشترکین از انها بهره مند و افت ولتاژ کاهش  می یابد واین طرح های پنل تولید برق بصورت  قسطی هستند و در کشور از طرح های موفق می باشند و از ابتکارات دولت در راستای محرومیت زدایی است.
ناصری افزود: احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی خورشیدی در دهلران در دستور کار استمرادی مدیر کل کمیته امداد استان هم گفت:مدیر کل کمیته امد ۷هزار میلیارد ریال سهم اشتغال استان برای ۶ هزار شغل است.
 مرادی افزود:تا کنون  دوهزار و ۶۰۰ شغل ایجاد شده است
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بازارچه صنایع دستی دهلران را کلنگ زنی کرد
محمد سبحان حسنی در آئین کلنگ زنی این پروژه گفت:ایجاد بازارچه صنایع دستی از مطالبات مردم و فعالان صنایع دستی شهرستان بود که در سفر وزیر محترم کشور به دهلران قول احداث آن داده شد وامروز با پیگیری های استاندار محترم ومدیران شهرستانی کلنگ زنی می شود.
وی به اهمیت این طرح برای عرضه صنایع دستی افزود:این بازارچه در ایام اربعین برای عرضه صنایع دستی شهرستان به کشور مثر می باشد
وی افزود:  برای این پروژه ۵۰میلیارد ریال هزینه می شود این پروژه از مطالبات فعالان عرصه صنایع دستی در شهرستان برای عرضه صنایع دستی بود که عملیاتی شد
کلنگ زنی آماده سازی معابر سایت مسکن مهر دهلران به زمین زده شد
لطیف صادقی گفت:تکمیل زیرساخت های این پروژه از مطالبات مردم بود که با تفاهم شهرداری و راه وشهرسازی اجرایی می شود.
فرماندار ویژه دهلران گفت:برای این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه می شود.فرماندار ویژه دهلران گفت:به همت دستگاه ها و شهرداری این پروژه وارد فاز اجرایی می شود.
با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام سه زمین چمن مصنوعی در دهلران بهره برداری شد
لطیف صاذقی فرماندارویژه دهلران گفت:این پروژه ها در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس شهر دهلران عملیاتی شده است.
وی افزود:برای این سه پروژه ورزشی ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است
سکوهای طبیعت گردی مسیر چشمه های آبگرم با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افتتاح شد.
محمد سبحان حسنی  ایجاد فضاهای تفریحی برای مردم دهلران را یک ضرورت دانست و افزود:رای این پروژه ۲۳مییارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دهلران تاکید کرد:نیاز است این ظرفیت ها بهینه سازی ومورد استفاده مردم قرار گیردودر آینده به ظرفیت های گردشگری دهلران بیشتر توجه شود
فرماندار ویژه دهلران هم گفت:تامین روشنایی مسیرچشمه های آبگرم از مطالبات مردم بود.
لطیف صادقی افزود:برای تامین روشنایی مسیر ابگرم نیز ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت:۷۵ سکوی ۱۶ متر مربعی با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال از محل  اعتبار تملک دارایی ها استان هزینه شد
فرزادشریفی به اقدامات میراث فرهنگی برای جاده دسترسی چشمه های قیر هم اشاره و گفت:گردشگری دهلران در این دولت بخوبی مورد توجه قرار گرفته است.
مدرسه عین صوله افتتاح شد
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: از اینکه شاهد مدارس نوساز برای دانش اموزان این روستا هستیم خدا را شاکریم
محمد سبحان حسنی  افرود:دانش اموزان این مدرسه با ساخت این واحد از فضای آموزشی با کیفیت بهره مند شده اندوی گفت:این مدرسه سه کلاسه به نام فتح المبین در عین صوله بخش موسبان می باشد و دارای دارای ۱۵۴ متر مربع زیربنا می باشد.
حسنی با اشاره به نوسازی مدارس جهت تسریع در امر تعلیم و تربیت افزود:برای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار بکار گرفته شده است
معاون سازمان نوسازی مدارس استان گفت: ۱۲ پروژه نوسازی مدارس در دهلران داریم  با ۴۰ کلاس و اعتبار ٩۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه می شود.
 صارم پیرانی گفت:  ۷ پروژه انها در  دو بخش موسیان و دشت عباس است که نقش موثری در دسترسی دانش اموزان به مدارس با کیفیت جهت ادامه تحصیل خواهند داشت.
فرماندار ویژه دهلران هم گفت:امروز شاهد بهره مندی دانش آموزان روستای عین صوله از مدرسه با کیفیت هستیم.
لطیف صادقی گفت:در این دولت به بحث آموزش و پرورش و بویژه نوسازی و تجهیز مدارس توجه ویژه شده است و شاهد این خدمات را بیشتر در روستاها هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام برای بهره برداری از فیدر برق دشت عباس ۲۲۰ میلیارد ریا هزینه شد.
محمد سبحان حسنی در آئین بهره برداری از این پروژه در دهلران گفت:٢٢۰میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است که نقش موثری در کاهش افت فشار و تقویت برق منطقه و صنعت نفت و کشاورزی دارد.
وی افزود:پروژه توسعه خطوط اصلی شبکه برق روستایی منطقه دشت عباس و اصلاح شبکه ۴ روستا نیز انجام شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: این دو طرح با حجم فیزیکی ۶۴/۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب ۷ دستگاه پست هوایی با اعتبار ۲۶۷ هزار و ۶۵٠ میلیون ریال افتتاح شد.
ناصری افزود: در ایام دهه فجر ۱٠ پروژه برق رسانی شهرستان دهلران با اعتبار ۷۷۸ هزار و ۲٠٠ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شده است.
 وی اضافه کرد: از این تعداد، ۵ پروژه با اعتبار۴۴۶ هزار و ۶٠٠ میلیون ریال افتتاح و ۵ پروژه نیز با اعتبار ۳۳۱ هزار و ۶٠٠ میلیون ریال کلنگ زنی می شود.
 بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار از چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک
حسنی ضمن بازدید از این پروژه در نشستی مسایل و مشکلات این پروژه را بررسی  کرد.
محمد سبحان حسنی چهار خطه کردن این مسیر را از مطالبات مردم ذکر کرد و گفت:تسریع در عملیات اجرایی پروژه از ضروریات است.
وی با اشاره به این مسیر ۲۸ کیلومتری افزود:۱۶ کیلومتر از این مسیر در مرحله ساب بیس می باشد.فرماندار ویژه دهلران گفت:از قرارگاه خاتم انتظار است این پروژه را در کمترین زملن ممکن به سرانجام برساند.
لطیف صادقی با تقدیر از کارهای انجام شده افزود:روند کار باید تسریع شود چون این مسیر از مسیرهای پر تردد می باشد و از طرفی در ایام اربعین بیشترین تردد از  این مسیر است و ضرورت دارد با توجه به این موضوعات قرارگاه خاتم سرعت کار را افزایش دهد.
شکوهمندی مدیر اجرایی پروژه نیز گفت:کل اعتبار این پروژه ۵هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال می باشد که تاکنون برای آن یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه اظهار کرد:از ۸۴ دهنه پل در  این مسیر ۲۰ پل ان در دست اجراست.
مهمانی لاله ها معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به اتفاق امام جمعه و فرماندار ویزه دهلران،معاونین فرماندار،اعضای شورای تامین شهرستان و جمعی از مدیران شهرستانی در مهمانی لاله ها در گلزار شهدای سید اکبرشرکت کردند
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام هم در آئین مهمانی لاله ها گفت:شهدابا نثار جان خود باعث حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.
محمد سبحان حسنی با اشاره به توطئه ها و  برنامه های دشمنان برای  تضعبف نظام در این ۴۵ سال افزود: شهدا سد محکمی در مقابل این همه توطئه دشمنان بوده و هستند و خون پاک شهدا و ادامه راه انان بیمه کننده نظام در مقابل همه توطئه هاست.
وی با اشاره به اینکه هر چه داریم به برکت خون شهداست اظهار کرد: در دنیا و اخرت نیازمند شهدا هستیم و شهدا با خدای خود معامله کردند و امروز ما با شهدا تجدید بیعت می کنیم و به وصیت نامه شهدا عمل کرده و می کنیم چرا که به ما توصیه کرده اند که  نگذارید پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی بر زمین بماند  و انقلاب و ولایت تنها بماند و امروز ما ادامه دهنده راه شهدا و عامل به وصیت نامه آنها در مقابل کینه توزی دشمنان و بدخواهان نظام هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:شهدا ناظر جشن ۴۵ سالگی انقلاب هستند و امروز راه شهدا ادامه دارد و ارمانها شهدا و انقلاب ما در جهان می درخشد.
امام جمعه دهلران در این آئین گفت:با شهدا عهد می بندیم که بر پیمان خود برای ادامه راه آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تا آخرین قطره خون خواهیم ایستاد
حجت الاسلام سید محسن موسوی شهدا را مایه افتخار ملت ذکر کرد و افزود:شهدا راه را برای ما ترسیم کرده اند و باید مسیر را گم نکنیم.
موسوی بر ضرورت حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: مشارکت دشمن شکن در انتخابات 11 اسفندماه سال جاری باعث سربلندی و اقتدار بیش از یش نظام و خفت و خواری دشمنان خواهد شد.
 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است