فرماندار دهلران:

چانه زنی نقشی در جذب اعتبار ندارد

چانه زنی نقشی در جذب اعتبار ندارد

مجید عسگری  در نشست شورای اداری دهلران گفت: چانه زنی نقشی در جذب اعتبار از کمیته برنامه ریزی شهرستان ندارد و تنها با تعریف برنامه و افق چهار ساله اعتبارات بین دستگاه های شهرستان توزیع می شود.


وی توصیه کرد: بعد از برگزاری شورای برنامه ریزی استان بلافاصله شهرستان نیز کمیته برنامه ریزی را برگزار و مدیران باید برنامه و افق 4 ساله برای جذب اعتبارات تعریف کنند.


فرماندار دهلران بر ضرورت نگاه فرابخشی تاکید کرد و افزود: مدیران باید با برنامه بدنبال اعتبارات باشند و لازمه این مهم هم تعریف پروژه ها می باشد.


عسگری یکی از اهداف شورای اداری شهرستان را هماهنگی بین ادارات ذکر کرد و گفت:هماهنگی بین ادارات برای پروژه های عمرانی و برنامه ریزی برای شهرستان و کارهای مهم در همه حوزه ها در جلسات شورای اداری به جد دنبال می شود.


وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت:قانون و قانونگذار محدوده زمانی خاصی برای فرایند انتخابات تعیین کرده و بر اساس این فرایند انتخابات دنبال می شود و نیاز است دستگاه و بخشداران اخبار انتخابات را به فرمانداری منعکس کنند.


رئیس شورای اداری شهرستان از دستگاه های اجرایی،مدیران و کارکنان خواست از امکانات اداری هیچگونه تبلیغی له یا علیه کاندیدا ها نداشته باشندو هدف برگزاری انتخاباتی پرشکوه و باصلابت و حضور حداکثری مردم است.


وی به شبکه دولت و حذف کاغذ از مکاتبات اداری اشاره و افزود: بستر الکترونیکی بین دستگاه ها فراهم است و کاهش هزینه ها،سرعت اقدامات و ایمنی از ویژگی های بارز شبکه دولت است که دستگاه های شهرستانی باید تا پایان فصل بهار در خصوص متصل شدن به شبکه دولت و حذف مکاتبات کاغذی اقدام کنند.


فرماندار دهلران به رشد فزاینده تجاوز به اراضی ملی و ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت:افراد با بهره گیری از تعطیلات،قطع درختان و تجاوز به اراضی ملی این مهم را دنبال می کنند که در شهرها،شهرداران و در روستاها منابع طبیعی،بنیاد مسکن و دهیاران باید موارد را پیگیری و رصد کنند ودر همان لحظات اول اقدامات این افراد را متوقف کنند و از طریق دادگستری این موضوعات را دنبال کنندتا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.


عسگری با اشاره به بارندگی ها و پوشش گیاهی مناسب در شهرستان افزود: احتمال افزایش آتش سوزی ها درفصل گرما پیش بینی می شود لذا نیاز است همه دستگاه ها و بویژه دستگاه های متولی اقدامات پیشگیرانه در این خصوص مد نظر قرار دهند و دستگاه ها تیم های واکنش سریع داشته باشندتا در مواقع نیاز سریع وارد عمل شوند.


رئیس شورای اداری دهلران گفت: نیاز است با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی تدابیر لازم توسط دستگاه های متولی برای عملیات برداشت و خرید و ذخیره سازی و تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی برنامه ریزی و در دستور کارقرار گیرد.


وی با اشاره به سیل وخسارات آن در کشور،استان وشهرستان افزود:سیل موجب سیل همدلی مسئولان ومردم،قوای نظامی و ملت ودولت و سازمان های مردم نهاد شد و در شهرستان با توجه به سه حوزه آبریز میمه،دویرج و کرخه شاهد سیلاب های فراوان بودیم که خسارتی هم در حوزه کشاورزی و زیرساختی وارد کرد ولی با توجه به تدابیر لازم وراهکارها و آمادگی ستاد بحران شهرستان خوشبختانه خسارت جانی نداشت و تا جایی که ممکن بود شاهد کاهش خسارات مالی بودیم.


فرماندار دهلران برآورد خسارت سیل به بخش های مختلف شهرستان را دو هزار و 160میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:این برآورد خسارت به مدیریت بحران استان اعلام شد و با تصویب و ابلاغ خسارات قطعا تلاش برای جبران خسارات ناشی از سیل دنبال می کنیم.


عسگری همچنین با محکوم کردن اقدام ترامپ در تروریستی خواندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سپاه از آغازین روزهای انقلاب تا کنون در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است و اقدام دولت آمریکا که برای اولین بار قوای مسلح یک کشور را در لیست تروریستی قرار می دهد محکوم است و این اقدام آمریکا دامن آنها را خواهد گرفت .


وی افزود: این روزها بیش از پیش شاهد همدلی مردم و دولت و همه ارکان نظام در دفاع بیش از پیش از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است