فرماندار ویژه دهلران

39 هزار و 500 نفر از جاذبه های گردشگری،تفریحی و تاریخی در این شهرستان بازدید کردند

39 هزار و 500 نفر از جاذبه های گردشگری،تفریحی و تاریخی در این شهرستان بازدید کردند

 

صادقی  افزود:از ابتدای اجرای طرح نوروزی در این شهرستان تا کنون 16هزار و 700 نفر در اماکن اقامتی،بوم گردی،هتل ها،مهمانسرای ادارات،زاِر سرای اماکن مذهبی،خانه های مسافر و مدارس اسکان داده شده است.

فرماندار ویژه دهلران به تپه تاریخی علی کش در بخش موسیان،قلعه شیاخ در بخش زرین آباد،غار خفاش و مجتمع گردشگری آبگرم در شهر دهلران،کویر ابوغویر در بخش دشت عباس،سر قلعه در سراب میمه،اماکن مذهبی و یادمان های دفاع مقدس در این شهرستان اشاره و افزود: از همه مسافران و گردشگران نوروزی برای بازدید از اماکن تفریخی،تاریخی،گردشگری و دفاع مقدس این شهرستان دعوت می شود.

وی زیارت اماکن مذهبی را پل میان معنویت و تفریح ذکر کرد و افزود: در شهرستان دهلران حدود 400 اثر طبیعی،تاریخی و گردشگری ثبت شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دهلران هم با اشاره به فعالیت چهار واحد بوم گردی در این شهرستان گفت:این واحدهای بوم گردی در  بخش های زرین آباد،مرکزی و موسیان فعالیت دارند.

حجت اله عینی از فعالیت 25 غرفه و نمایشگاه صنایع دستی وسیاه چادر عشایری در چاه آب در این شهرستان خبرداد و افزود: این غرفه ها در رشته های مختلف گلیم بافی ،حصیر بافی ،رودوزی های الحاقی، محصولات جاجیمی ، طراحی سنگ ، گل دوزی ، عروسک دوزی ،گیوه بافی و عرضه سوغات مشغول بکار هستند.

وی اظهار کرد: جمع کل فروش محصولات صنایع دستی این غرفه ها تا کنون 3میلیارد و 200میلیون ریال بوده است که در درآمدزایی و اشتغال موثر بوده است.

عینی گفت:بمنظور حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان از آثار باستانی شهرستان در بخش های زرین آباد و سراب میمه از جمله قلعه های دنه ، شاخ ، سرقلعه میمه ، قلعه دوآب، محوطه های باستانی سرطوور ، مورتو ،کلگه ، کل باجگیره ، کتیبه سنگی دوره قاجار میمه، پل تاریخی هفتکده بازدید و سرکشی بعمل آمده است.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است