نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام

پرداخت زکات رکن مهم دین مبین اسلام است

پرداخت زکات رکن مهم دین مبین اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست ستاد زکات شهرستان دهلران اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از عبادات است و صرف نظر از اینکه در چه جایی مصرف شود باید مردم را به انجام این کار عبادی تشویق کرد.


وی افزود: زکات موجب پاکی و رشد دهنده اموال است، ادای این حکم الهی علاوه بر اهمیت آن در توجه و اطاعت بنده نسبت به دستورات خداوند، ثمرات و دستاوردهای فراوانی در دنیا و آخرت دارد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: در قرآن کریم، زکات به دنبال نماز و حتی بیش از خمس آمده است که این تاکیدات نشان از اهمیت پرداختن این مقوله مهم در بین مسلمانان دارد.


حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: در نظام مقدس اسلامی که مبتنی بر عدالت اجتماعی است اگر مردم زکات پرداخت کنند فقیری در جامعه نخواهد بود.


وی اضافه کرد: امروز مردم بخوبی به فواید و مزایای زکات در جامعه آگاهی دارند و همین موضوع باعث رشد جمع آوری زکات در استان شده است.


امام جمعه ایلام اولویت مصارف زکات را مستحقین دانست و افزود: زکات باید برای کارهای عمرانی و فرهنگی و عام المنفعه در هر منطقه بکار گرفته شود تا مردم آثار آن را در منطقه و محل زندگی خود لمس کنند.


امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: سال گذشته پنج میلیارد و 620 میلیون ریال وجوهات زکات در این شهرستان جمع آوری شد.


حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: این میزان زکات در سه پروژه عمرانی و در حوزه های درمان، معیشت، فرهنگی، تامین جهیزیه، مسکن و دانشجویی هزینه شد.


فرماندار دهلران هم در این نشست به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار وبرکات آن در جامعه اشاره و گفت: برای ترویج این فریضه الهی در جامعه به فرهنگ سازی نیاز است، مردم باید بیش از پیش آثار و برکات زکات و نقش آن در عمران، آبادانی و کارهای فرهنگی و عام المنفعه در محل زندگی خود لمس کنند.


مجید عسگری تاکید کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک به تکمیل پروژه های عمرانی که از محل زکات شروع شده اند مد نظر خواهد بود.


وی از مدیران دستگاه ها،بخشداران و دهیاران خواست در زمینه جمع آوری زکات با ستاد زکات شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.


شهرستان دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است