امام جمعه دهلران

اعضای شورای فرهنگ عمومی پیشگام دوری از سنت های ناروا باشند

اعضای شورای فرهنگ عمومی پیشگام دوری از سنت های ناروا باشند

احجت الاسلام سید محسن موسوی  در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران افزود: تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید معطوف به حذف سنت های ناروا و عملیاتی کردن مصوبات وایجاد فرهنگ درست و مطابق موازین شرع و اسلام در جامعه باشد.
وی بر ضرورت پیگیری عملیاتی کردن مصوبات و برگزاری نشست ها بصورت ماهانه تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی و تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه از وظابف آحاد جامعه است و متولیان فرهنگ عمومی باید در این زمینه مشوق و الگو باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران گفت:عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی علاوه بر کاهش آسیب ها موجب فرهنگ سازی در جامعه می شود.
امام جمعه دهلران بر ضرورت هزینه های چهلم و سال میت در امور خیریه و بویژه مسجد سازی و نماز تاکید کرد و گفت:حضور مردم درمجالس عزاداری و ابراز محبت و دلداری صاحبان عزا جای بسی تقدیر دارد.
فرماندار دهلران هم وجود تفکرات و اندیشه ها متفاوت را یادآور شدو گفت: این نشان می دهد که تعریف واحد از فرهنگ وجود ندارد و فرهنگ یک جامعه متشکل از خرده فرهنگ هاست و دیده می شود که خرده فرهنگ ها معمولا درفرهنگ های بزرگتر جذب و حذف می شوند.
مجید عسگری به هجوم فرهنگ صهیونیستی وسرمایه داران آن به دنیا اشاره و افزود: این تهاجم مختص یک جامعه خاص نیست و به همه جوامع حمله کرده و به هیچ کس رحم نمی کند و شامل همه جوامع دنیا شده است.
وی فرهنگ همبستگی در مراسم ها رایک رویکرد بزرگ اجتماعی دانست و گفت: باید از این دانشگاه حداکثر استفاده در جهت ترویج فرهنگ های پرمحتوا و زدودن سنت های ناروا بهره گرفت.
عسگری گفت: حذف فرهنگ های زاید به مرور زمان انجام می شود ولی بهتر است آسیب شناسی کرد و ریشه را از بین برد و در موضوعات اجتماعی دانشگاه ها را دخیل کنیم و برای از بین بردن سنت های ناروا در شهرستان صف شکن باشیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است