فرماندار دهلران:

بازار با جدیت بیشتری نظارت و کنترل می‌شود

بازار با جدیت بیشتری نظارت و کنترل می‌شود

مجید عسگری در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دهلران افزود: اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان باید با جدیت و همت مضاعف در حوزه گران‌فروشی به وظایف خود عمل کنند و با تصمیمات موثر و مبتنی بر واقعیت و بدور از شعارزدگی این مهم را دنبال کنند.

وی با تاکید بر لزوم تصمیمات منطقی در حوزه نظارت و تنظیم بازار اظهار داشت: جهش قیمت در یک کالا بدلیل تورم نباید به همه کالاها و خدمات سرایت کند و باید از سودهای جهشی و غیرمتعارف جلوگیری کرد.

فرماندار دهلران گفت: مردم گرانی را لمس می‌کنند و وظیفه مسوولان است که با وجود محدودیت‌ها بازار را با دقت رصد کنند و کنترل‌ها و نظارت‌ها بر قیمت‌ها منجر به نتیجه شود.

عسگری از نظارت بر بازار تا پایان خرداد با محوریت اصناف خبر داد و افزود: تا پایان تیرماه این موضوع با محوریت تعزیرات دنبال می‌شود و در صورت نیاز و در مرحله بعد این موضوع با محوریت دادستان و مشارکت سایر اعضا دنبال خواهد شد.

وی خواستار حضور مسوولان ادارات متولی در گشت‌ها مشترک شد و تاکید کرد: این گشت‌ها باید بصورت نامنظم در هر هفته انجام گیرد ضمن اینکه نرخ گذاری خدمات در کمیسیون‌های مربوطه انجام شود.

رییس ستاد تنظیم بازار دهلران با اشاره به شکایت برخی واحدها از عدم ارائه فاکتور توسط ویزیتورها، گفت: با واحدهای صنفی که بدون دلیل از ارائه فاکتور امتناع می‌کنند برخورد می‌شود.

عسگری به بازار مسکن و موضوعاتی از قبیل اینکه در سنوات گذشته به میزان مورد نیاز مردم مسکن تولید نشده است اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موضوع عدم تعیین تکلیف اختلافات ارضی بین مردم و و راه و شهرسازی و تاثیرات شرکت‌ها در اجاره‌ها از دیگر عوامل دخیل در گرانی مسکن است.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی تاکید و یادآور شد: تا پایان شهریورماه و پایان سال بخش عمده‌ای از مسکن مهر شهرستان تعیین تکلیف خواهد شد و با شروع عملیات اجرایی مسکن اجتماعی در تیرماه جاری انتظار داریم در شهرستان شاهد کاهش بخشی از گرانی مسکن باشیم.

فرماندار دهلران در خصوص گرانی اجاره‌بها هم گفت: اتاق اصناف ماموریت دارد ارتباط مستقیم شرکت‌ها با بنگاه‌های املاک را قطع کند و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد و از طرفی با ایجاد کمپ‌ برای نیروهای شرکت‌ها بدنبال قطع نیاز شرکت‌ها به مسکن در شهرستان هستیم.

وی در خصوص احتمال انبار خودروهای بدون پلاک در شهرستان هم اضافه کرد: نیروی انتظامی در صورت گزارشاتی در این خصوص موضوع را پیگیری کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهلران از توزیع ۱۰۰تن برنج در سه ماهه اول سال جاری با توجه به کرونا و با قیمت مصوب خبر داد و گفت: توزیع ۴۰ تن شکر و ۱۰ تن گوشت منجمد از دیگر اقدامات است.

مرتضی مهدوی افزود: در سه ماهه اول سال جاری با سه هزار بازرسی از واحدهای صنفی ۷۱ پرونده برای واحدهای متخلف به ارزش ۳۸۶ میلیون ریال تشکیل شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است