مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام

عملیات اجرایی سد میمه دهلران با تزریق اعتبار شتاب می‌گیرد

عملیات اجرایی سد میمه دهلران با تزریق اعتبار شتاب می‌گیرد

علی پوراحمد اظهار داشت: عملیات اجرایی سد میمه در سال ۸۹ در بخش مرکزی دهلران شروع شد و هم اکنون دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی از انجام مطلالعات کیفی پروژه و تصویب آن توسط شرکت منابع اب ایران خبر داد و افزود: تاکنون برای این پروژه بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: این پروژه در سال جاری و در پیوست قانون ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که جوابگوی نیاز واقعی طرح نیست که در این خصوص پیگیری های لازم جهت پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

پوراحمد با اشاره به نقش این سد در رونق کشاورزی منطقه تاکید کرد: سد مخزنی میمه در صورت بهره برداری زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می کند

وی اضافه کرد: این سد با هدف مهار و کنترل سیلاب و تنظیم ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام ادامه داد: حرکت بسیار بزرگی به منظور استفاده هرچه بیشتر از روان آب ها با احداث سدهای مختلف در استان ایلام آغاز شده که نویدبخش انقلابی شگرف برای بهره برداری مناسب از منابع آبی استان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات احداث و مطالعه چندین طرح سد مخزنی استان در حال اجراست، افزود: پروژه های بزرگی در زمینه مهار آب در حال انجام است که با نهایی شدن آنها تحول بزرگی در استان ایلام ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش ها فراهم خواهد شد.

پوراحمد اضافه کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک سد در استان وجود داشت اما در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

وی از تکمیل سد گلال در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام خبر داد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال در سال جاری توسط رییس جمهوری به صورت ویدعو کنفرانس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایلام با اشاره به احداث سدهای در دست اجرا یادآور شد: سه سد میمه، سیکان و کنجانچم هم اکنون با پیشرفت مناسب در دست احداث است و عملیات اجرایی ۲ سد چناره و گدارخوش نیز در آینده آغاز خواهد شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است