معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران

نگاه دولت سیزدهم برای رفع مشکلات دهلران جدی است

نگاه دولت سیزدهم برای رفع مشکلات دهلران جدی است

 مجید عسگری در نشست شورای ادرای دهلران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به وسعت شهرستان و تعداد شهرهای و بخش ها و دهستان های این شهرستان گفت: این شهرستان با ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به این شهرستان در همه حوزه ها توجه ویژه شود

وی به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان و تحت پوشش بودن ۸۵ درصد این اراضی توسط شبکه ها گفت:در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه داریم که نیاز است در پروژه های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع ویژه شود و ان جی ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر بهره برداری شوند.

فرماندار ویژه دهلران به راه های شهرستان هم اشاره و افزود: آزادراه پل زال به چیلات و جاده چمسرخ که دو بخش زرین اباد و سراب میمه از بن بست خارج و همچنین اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهار بانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته هایی است که انتظار داریم ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرند.

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل سرمایش مردم و خسارات ۲۰۰ میلیارد ریالی آن در طول سال به وسایل سرمایشی مردم گفت: طرح ساماندهی چشمه های آبگرم در دست اقدام که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی به فرسودگی زیرساخت های شهری هم اشاره و افزود: بعد از بازسازی بخش های موسیان، دشت عباس، مرکزی و شهرهای پهله و میمه بعد از جنگ خوب بازسازی نشده اند و برای تامین اعتبار و رفع مشکلات نیازمند کمک و مساعدت ویژه دولت هستند.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش دارد که برای تکمیل آن و تسریع در عملیات اجرایی به اعتبار نیاز است.

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

عسگری بر ضرورت استقرار ادارات در دو بخش دشت عباس و سراب میمه هم تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این دولت خواسته و مطالبه مردم محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: راه اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در دهلران از مطالبات به حق است.

دکتر کریمیان بازسازی و مرمت مراکز جامع سلامت زرین آباد را نیازمند اعتبار دانست و گفت: تامین دستگاه ام آر ای برای دهلران ضرورت دارد که باز هم به بودجه و اعتبار نیاز است.

وی خواستار تسریع در پذیرش بیماران دهلران در بیمارستانهای دزفول شد و افزود: تامین آمبولانس و ماشین اداری برای تسریع در ارائه خدمت در دهلران از دیگر ضرورت‌ها هستند.

امام جمعه دهلران هم گفت:دولت سیزدهم در برآورده کردن انتظارات مردم مرزدار و ولایت مدار دهلران همت ویژه کند و مشکلات دهلران را ویژه و جدی دنبال کند.

حجت الاسلام موسوی  با تاکید بر انتظارات ویژه از دولت سیزدهم برای رفع مشکلات دهلران گفت:دستور ویژه برای پذیرش بیماران دهلران در بیمارستهای دزفول در استان خوزستان مورد عنایت واقع شود.

وی بر ضرورت تامین پزشک و متخصص مورد نیاز از جمله بیهوشی،جراح و زنان و زایمان برای بیمارستان دهلران  تاکید و افزود:ارتقا سطح خدمات درمانگاه های شبانه ورزی مود توجه قرار گیرد .

موسوی خواستار راه اندازی دانشکده پزشکی در دهلران شد و گفت:دولت از شرکت های فعال منطقه بخواهد در زمینه ساخت بیمارستان و تامین تجهزات و امکانات از جمله آمبولانس به شهرستان کمک کنند.

امام جمعه دهلران دهلران را قطب کشاورزی استان دانست و بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی تاکید و افزود:سهم مدیریت دهلران در استان باید مد نظر قرار گیرد .

وی توجه به طرح هادی،عمران شهری و روستایی،تکمیل فاضلاب دهلران و توجه به امکانات ورزشی و جاده های را نیز از مطالبات جدی برشمرد.

 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است