فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه:

تحلیل دوران دفاع مقدس باید منطبق با واقعیت های میدانی باشد

تحلیل دوران دفاع مقدس باید منطبق با واقعیت های میدانی باشد

سردار محمدنظر عظیمی در یادواره ۳۰۸ شهید شهرستان دهلران در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام به  مرز مشترک دهلران با کشور عراق اشاره و اظهار داشت: دهلران از مناطق عملیاتی است که همه مردم آن بصورت مستقیم با دشمنان مبارزه کردند.

 وی افزود: دفاع‌ مقدس افتخاری بزرگ و انکارناپذیر در تاریخ کشور است و مظلومیت و فداکاری مردم ایلام و مرزهای استان و دهلران محکم ترین سند این افتخارات هستند که دوران دفاع مقدس را درک و خیلی از رزمندگان ما در مناطق عملیاتی خاطرات آنها مربوط به همین خاک پاک و مقدس این شهرستان است.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای کشور در همین مناطق حضور پیدا و افتخار آفریده و به شهادت رسیدند، یادآور شد: جدا از شهدای استان ایلام شهدای زیادی در این مناطق به شهادت رسیدند و این مناطق از اسناد محکم و گویای پایبندی ملت بزرگ ما هستند.

سردار عظیمی تاکید کرد: باید بدانیم ملت بزرگ ایران در چه شرایط و مقیاسی با پدیده جنگ مواجه شد، تحلیل دفاع مقدس باید منطبق بر واقعیت هایی که اتفاق افتاده است، باشد ، دشمنان ملت ایران تصمیم گرفتند رژیم بعث را تجهیز ، تحریک و در مقیاسی گسترده به کشورمان که در آن شرایط ظرفیت مواجهه و مقابله با این پدیده را نداشت تجاوز و این نظام نوپا را ساقط و چند روزه بعضی از استان ها را از کشور جدا کنند.

وی اضافه کرد: دشمن طراحی کرده بود که ۱۰ روزه به مرکز کشور برسد و ایران به طور کامل به زعم خودشان اشغال کنند و برای این برنامه ریزی و برای این طراحی همه امکانات روز پشتیبان رژیم بعث بود.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: نسل جوان بخصوص روشنفکران باید توجه کنند تحلیل دفاع مقدس منطبق بر واقعیت های آن دوران باشد، در یک شرایط برابر جنگ های زیادی در طول تاریخ اتفاق افتاده و ۲ کشور در یک شرایط برابر با هم مواجه شده اند که یکی شکست خورده و دیگری پیروز شده اما بزرگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در استان ایلام و بویژه دهلران بخوبی بیاد دارند در چه شرایطی مورد تجاوز رژیم بعث قرار گرفتیم.

سردار عظیمی به هجمه سراسری دشمن به کشور پرداخت و گفت: اقتصاد و مدیریتی کشوری که تازه در آن انقلاب روی داده چگونه بود، ما در مواجهه با این تهاجم دشمن چقدر تجهیزات ، امکانات و آمادگی و انسجام رزمی داشتیم و در مقابل سلاح‌های دشمن چه میزان و آموزش‌ها و رزمایش های آنها در چه شرایطی بود.

وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به لطف الهی ، برکت خون شهدا و ایستادگی ملت در همه صحنه ها دشمنان و بدخواهان این ملت را شکست شده و سربلند مسیر الهی خود را ادامه می دهد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز همه وظیفه داریم در یادواره های شهدای سرافراز این واقعیت‌های افتخارآفرین را به خوبی تبیین و نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم چراکه شهدا ترسیم کننده آینده راه هستند.

در این آئین سردار علیزاده معاون هماهنگ کننده قرار گاه نجف اشرف، جانشین فرمانده سپاه استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران، امام جمعه دهلران، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهیدپرور دهلران حضور داشتند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است