استاندار:

خط کشی ایلام به حوزه شمال و جنوب مانع توسعه استان است

خط کشی ایلام به حوزه شمال و جنوب مانع توسعه استان است

حسن بهرام نیا در آیین تودیع و معارفه معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران به وجود نیروهای انسانی بالقوه معنوی و مذهبی و وفادار به نظام و انقلاب در استان و دهلران اشاره کرد و اظهار داشت: این نیروهای توانمند در واقع گنج های نهانی هستند که باید به مرور کشف شوند.

وی به بالفعل شدن بخشی از سرمایه ها در شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: این منابع عظیم هم اکنون از ارزش افزوده بالایی برای منطقه و استان برخوردار نیست و بدنبال بازنگری کلیات برنامه های توسعه ای ایلام هستیم‌.

استاندار ایلام کشیدن خط بطلان بر حوزه شمال و جنوب در استان را متذکر شد و تاکید کرد: یکی از عوامل عدم بهره گیری از نیروی کارآمد در استان همین شمال و جنوب است، با این روش خیلی از نیروهای خلاق و نخبه استان کنار زده می شوند، اما با انتخاب لطیف صادقی برای فرمانداری ویژه دهلران خط بطلان بر شمال و جنوب و قبیله گرایی کشیده شد و بدنبال استفاده از همه ظرفیت های توانمند در سراسر استان هستیم.

بهرام نیا بر لزوم شناسایی و تداخل نیروهای کارآمد برای توسعه استان تاکید و اضافه کرد: یکی از راه های توسعه  انجام صرف امور سخت افزاری نیست، بلکه فعالیت های نرم افزاری است که یکی از مصادیق آن همین فرهنگ سازی است.

وی به ظرفیت های نفت و گاز، کشاورزی، جمعیت و منابع معدنی استان و شهرستان دهلران اشاره و یادآور شد: تلاش می کنیم با توجه به اینکه سال آینده شهرستان باید خودکفا شود منبع درآمد تعریف و به ازای آن در راستای پیشرفت، اعتبار و بودجه ریزی شود.

استاندار ایلام سهم استان در سال آینده از نظر رشد در مرکز را  ۹.۶ دهم درصد ذکر کرد و گفت: بخشی از این رشد پیش بینی شده مربوط به سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی و بخشی هم مربوط به بهره وری است و باید بهره وری را فعال کرد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه وامدار دولت و نظام هستیم افزود: فرماندار ویژه دهلران باید در سایه وحدت ، همدلی و استفاده از همه ظرفیت های مادی و معنوی ، نخبگان و کارشناسان ، علما   امام جمعه شهرستان و نماینده مجلس روند توسعه شهرستان را تسریع دهد.

وی به تلاش نمایندگان استان و بویژه آقای علیزاده در مرکز اشاره کرد و گفت: امیدواریم استفاده از ظرفیت نماینده مجلس، اصحاب رسانه، نخبگان و ستادهای دکتر رئیسی با توجه به شاخص ها، توانمندی، روحیه جهادی، فساد ستیزی، تخصص و تعهد و هم افزایی این ظرفیت ها شاهد تحول در زمینه کمی و کیفی شهرستان باشیم.

وی بر ضرورت تقویت اعتماد مردم تاکید و گفت: لازمه این کار نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری است.

استاندار ایلام به سوابق استان در دوران دفاع مقدس و آمار شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان استان و بویژه شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: یادواره سه هزار شهید ایلام در واقع پرچم افتخار استان است که ایثار و فداکاری و اخلاص این عزیزان گرامی داشته شد.

بهرام نیا به سالگرد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی تندیس صداقت، شجاعت، اخلاص تمام عیار و مردانگی است، در شرایطی که همسایگان ما غوطه ور در آتش و ناامنی  و تهدید و ترور بودند به برکت خون شهید سلیمانی و همرزمانش و ادامه دهندگان این منش و گفتمان مردم ما در آرامش و امنیت بوده و هستند و این تفکر و منش ادامه دارد.

وی به رزمایش پیامبر اعظم نیز پرداخت و یادآور شد: ایران با موشک های نقطه زن تار و پود دشمن را در هم تنیده و این نمونه بارز دیپلماسی میدان است، با اینکه دشمنان امروز از همه ظرفیت های سخت و نرم برای شکست نظام بهره گرفته و نسخه می پیچند، اما اعتراف دارند که این توطئه ها بی فایده است و این از برکت خون سردار سلیمانی و شهدا و همرزمان اوست.

بهرام نیا تاکید کرد: دولت سیزدهم معیشت مردم را به تحریم گره نزده و می گوییم ما مرد میدان ، گفتمان و مذاکره با همه دنیا بجز رژیم کودک کش صهیونیستی و جبهه استکبار هستیم و با همه دنیا اهل رابطه ، دوستی و حسن همجواری بویژه با همسایگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ما برجام را نپذیرفتیم دلیل آن این بود که می خواستند ما را ذلیل کنند، گفت: خوب به یاد داریم در قبل از انقلاب آمریکا در ایران خیمه زد و ایران را مامن عیش و نوش خود قرار داده و مردم ما را خوار و از ایرانیان حق توهش می گرفت ، ملت ایران هرگز این رویکرد کشورهای استکباری غربی را فراموش نخواهد کرد و بر این رابطه توسط مردم خط بطلان کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه امروز با حفظ شان و کرامت مردم و عزت مندانه دیپلماسی را ادامه می دهیم، افزود: ما برهم زننده برجام نبودیم و پای عهد خود ایستادیم بلکه برهم زننده برجام خودخواهان و زیاده خواهان بودند که خط بطلان برآن کشیدند.

در پایان با تقدیر از تلاش های مجید عسگری، لطیف صادقی به عنوان سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران منصوب شد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است