با حضور استاندار ایلام انجام شد

کلنگ زنی عملیات آبرسانی به سه روستای بخش مرکزی

کلنگ زنی عملیات آبرسانی به سه روستای بخش مرکزی

استاندار ایلام در این مراسم که با حضور علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد با عنوان این مطلب که رفع مشکلات کم آبی استان به جد در دستور کار است، اظهار داشت: یکی از مشکلات که ما امروز با آن مواجه هستیم  بحث کم‌آبی در روستاها است که در این راستا قرارگاه محرومیت زدایی وارد عمل شده است.

دکتر بهرام نیا در ادامه گفت: در این زمینه ۵۰۷ میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای آبرسانی به ۱۲۸ به روستای استان منعقد شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: برای آبرسانی به روستاهای هاویان و کاور و قیراب در بخش مرکزی دهلران ۲۴۸ میلیارد ریال هزینه می شود

پرویز ناصری اظهار داشت: طرح  آبرسانی به روستاهای هاویان، کاور و قیراب در بخش مرکزی دهلران برای ۱۱۲ خانوار با جمعیت ۴۷۱ نفر است.

وی افزود: مجری این پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع و دستگاه معین نیز بسیج سازندگی سپاه استان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: اعتبار این پروژه مبلغ ۲۴۸ میلیارد ریال از محل منابع عمرانی قرارگاه محرومیت زدایی است.

ناصری تاکید کرد: احداث سه باب مخزن به حجم ۴۵۰ متر مکعب، خط انتقال به طول ۲۰ کیلومتر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول ۱۹ کیلومتر و احداث یک باب چاهک پمپاژ از جمله اقدمات در این پروژه است.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:رویکردی که سپاه در سنوات گذشته در بحث پروژه‌های محرومیت زدایی دنبال کرده با تمرکز بر آبرسانی در دو حوزه آبیاری کشاورزی و آبرسانی آب شُرب بوده است.

سردار کریمیان افزود:با افتتاح این پروژه ها در استان و با در نظر گرفتن تنش آبی امسال،امیدواریم با تلاش های انجام گرفته بتوانیم دغدغه های مردم این مناطق را تسکین بدهیم.

وی گفت:سپاه و بسیج در قالب تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های اجرایی در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و ساخت مسکن محرومین و آبرسانی ورود جدی کرده است و امیدواریم با اقدامات انجام گرفته شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

بهزاد علیزاده در آیین کلنگ زنی آبرسانی به سه روستای بخش مرکزی(کاور ،هاویان و قیراب)شهرستان دهلرانن گفت:اعتبار لازم جهت آبرسانی به این سه روستا تامین شده است

وی افزود:پیرو رایزنی های انجام شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) این قرارگاه به عنوان مجری پای کار آمده و مشکل اجرای این پروژه مرتفع می شود.

نماینده مجلس گفت:قرارگاه آبرسانی به روستاهای استان تشکیل شده است که انتظار می رود با فعالیت این قرارگاه مشکل آبرسانی به روستاهای دهلران مرتفع شود و در اعتبارات۱۴۰۱برای حوزه آب شرب شهرستان دهلران نود میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است