بازدید

استاندار ایلام از سد میمه بازدید کرد

استاندار ایلام از سد میمه بازدید کرد

استاندار ایلام  در این بازدید خواستار تکمیل پروژه سد مخزنی میمه شد.

دکتر حسن بهرام نیا در ادامه سفر خود به شهرستان دهلران، از سد مخزنی میمه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در این بازدید که با حضور معاونین استاندار، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان دهلران برگزار شد خواستار اهتمام جدی در تکمیل این پروژه شد و گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های نیمه کاره استان است که سال ۸۹ کلنگ زنی شده و از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: امسال چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برای ادامه کار سد میمه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پور احمد روز پنجشنبه در جریان بازدید استاندار ایلام از سد میمه اظهار داشت:سد میمه سد خاکی با هسته رسی است که از پیشرفت ۵۵ درصدی برخوردار است.

وی افزود: این سد زمینه آبیاری ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی فراهم می کند.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: در اعتبارات امسال چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تلاش می شود تا پایان بهمن سال ۱۴۰۲ بهره برداری شود.

پوراحمد با اشاره به اشتغال حین اجرای ۱۵۰ نفری در سد میمه گفت: این سد در دراز مدت زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می کند.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۶ سد مخزنی در استان افزود: برای تکمیل این سدها ۶۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی هم گفت:بعد از سال دوبار با وزیر نیرو جهت پیگیری مشکلات سدهای استان دیدار کردم

علیزاده افزود:با عنایت جناب وزیر و با قید اینکه اگر آب منطقه ای استان تا پایان سال سد میمه را آبگیری کند،ماهانه ۵۰ میلیارد تومان برای آن صورتجلسه می شود

وی گفت:کار مهمی در بحث بودجه انجام شده و مجموع اعتباری که حدود ۸۰ میلیارد تومان برای سالهای بعد مصوب شده بود در کمیسیون تلفیق به حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اضافه کردیم

علیزاده سدهای سیکان و میمه از پروژه های اولویت دار وزارت نیرو هستند و با اتمام مطالعه سد ورگر به دنبال اخذ ماده ۲۳ برای این پروژه هستیم.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است