جشنواره ملی تئاترشرهانی

جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران آغاز بکار کرد

جشنواره ملی تئاتر شرهانی در دهلران آغاز بکار کرد

این جشنواره با حضور 11 گروه هنری از سراسر کشور در جوار گلزار شهدای گمنام دهلران با نمایش' هیچکس ' کاری از گروه آبادان به کارگردانی بهنام کاوه آغاز بکار کرد.


قرار است  امروز نیز در 2 نوبت صبح و عصر پانزده اجرا در مدارس شهر دهلران و بخش موسیان و سطح شهر انجام شود.


در سومین جشنواره تئاتر شرهانی بیش از 75 هنرمند در قالب 11 گروه هنری از 10 استان کشور بمدت چهار روز در دهلران اجرای خیابانی دارند.
داوری این جشنواره که برای سومین سال در دهلران انجام می شود بر عهده محمودرضا رحیمی، شهرام نوسیر و فاتح بادپروا است.


محمودرضا رحیمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از برجسته ترین اساتید تئاتر ایران به عنوان یکی از داوران سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی انتخاب شده که با همکاری دیگر داوران بمدت سه روز آثار مختلف این جشنواره را داوری می کند.


اختتامیه تئاتر ملی شرهانی نیز با معرفی گروه های برتر روز 16 اسفند ماه جاری در سالن کتابخانه عمومی دهلران برگزار خواهد شد.


جشنواره تئاتر شرهانی با موضوع ایثار و شهادت پیش از این بصورت منطقه ای بود که امسال بری اولین بار بصورت ملی برگزار می شود .


دبیر جشنواره ملی تئاتر شرهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره به صورت رقابتی و با موضوع ایثار و شهادت و در بخش‌های کارگردانی، طرح و ایده و بازیگری زن و بازیگری مرد برگزار می‌شود.


سعید خیرالهی از ارسال 80 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: پس از بررسی ها 11 اثر برای اجرا به جشنواره معرفی شدند.


وی هدف این جشنواره را معرفی یادمان شرهانی به کشور و معرفی شهدای شاخص استان از طریق زبان تئاتر دانست و افزود: در مجموعه سه روز برگزار این جشنواره 33 نمایش خیابانی در شهر دهلران و بخش ها و روستاها اجرا می شود.


مسئولان دهلرانی و هنرمندان تئاتر پیش از آئین آغاز بکار سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی بر مزار شهدای گمنام شهر دهلران حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است